
PPC/Sökannonsering
Sökannonsering eller Search Engine Marketing (SEM) står ofta för en större del av den nya trafiken som kommer in till webbplatsen när ett företag har kampanjer igång på Google Ads eller Bing. Det är ett effektivt sätt att driva trafik som ligger nära ett köp eller en konvertering i köpresan.
Hitta kunder när de söker efter dina produkter
Med hjälp av annonsering på exempelvis Google har du möjlighet att nå de som aktivt letar efter dina produkter eller tjänster vilken ökar sannoliktheten till att de utför ett köp.
Betala endast för relevant trafik
Eftersom sökannonsering bygger på relevanta sökord där kostnadsmodellen är per klick har du mycket bra kontroll över hur mycket du vill spendera på dina kampanjer.
Få ett försprång gentemot dina konkurrenter
Med funktioner såsom anpassad målgruppsinrikning, a/b test av annonstexter och olika sorters tillägg blir du mer konkurrenskraftig.
Våra tjänster inom PPC/Sökannonsering
Med lång erfarenhet av sökannonsering inom flertalet olika branscher kan vi erbjuda strategisk vägledning, uppsättning av nya konton samt genomlysning av befintliga konton i Google Ads eller Bing.
-
Uppsättning och implementering av nytt konto
-
Identifiering av målsättningar och KPIer
-
Sökresa
-
Analys och vägledning till uppsättning och förbättring av landningssidor
-
Uppsättning av målgruppslistor
Sociala medier
För att förstå hur annonsering på sociala medier såsom exempelvis Facebook eller Instagram (Meta) kan hjälpa ditt företag att nå dina potentiella kunder kan vi utgå från tre olika målbilder.
Ökad varumärkeskännedom
Nå en bredare publik & skapa medvetenhet med hjälp av engagerande och delningsbart innehåll som får era kunder att känna igen ert varumärke.
Driva försäljning
Kom nära kunden i köpresan med hjälp av målgruppsanpassade annonser. Format som är speciellt inriktade på att visa upp produkter med bilder eller video kan leda kunden till köp direkt.
Driva kundengagemang
Att driva interaktion med hjälp relevant och intressant innehåll kan företag skapa en starkare relation med sina följare och på så sätt stärka sina kunders lojalitet gentemot varumärket.
-
Vad är fördelarna med annonsering i sociala medier?Det finns flera fördelar med att annonsera i sociala medier där det skiljer sig lite beroende på plattform. I de allra största plattformarna är den stora fördelen mängden användare där man har möjlighet att nå ut till många och nå hög räckvidd med sina kampanjer. Även möjligheten att arbeta med målgruppstyrning, flexibel budgetstyrning och de omfattande mät- och analysverktygen.
-
Hur annonserar man på Facebook?För att annonsera på Facebook behöver man sätta upp ett annonskonto som koppas till Metas företagskonto, Business Manager. Därefter behöver man sätta upp betalningsmetod, koppla mätning mot webbplatsen och planera sin kampanj. När man väl har en plan utifrån målsättning, målgrupp, budget och annonsmaterial kan man börja bygga kampanjen för att sedan lansera när alla delar är färdigställda.
-
Vad kostar annonsering på Facebook?Det är flera faktorer som påverkar kostnaden av en kampanj på Facebook (Meta) däribland målgruppens storlek, konkurrens, annonsformat och placering, budgivningsstrategi och tidsperiod. För att få förståelse för en ungefärlig kostnad behöver man göra ett estimat där man tar underlag från historisk data med utgångspunkt från tidigare kampanjer eller ett prissnitt från kampanjer inom ett liknande segment.
Våra tjänster inom annonseing på sociala medier
Vi hjälper till med uppsättning eventuellt annonskonto och koppling till dina befintliga sociala medie-kontot tillsammans med en genomgående strategi för annonsering i sociala medier.
-
Identifiering av mål och medieplan tillsammans med val av kanaler
-
Koppling och uppsättning av annonskonton
-
Målgruppsanalys
-
Vägledning och rekommendationer för anpassat material och format
Webbplats & CRO
Det börjar med din webbplats. För många företag är webbplatsen likt ett skyltfönster en plats där man har möjlighet att visa upp sina produkter och tjänster för sina besökare. Precis som inom köpt annonsering behöver ett företag förstå sin målgrupp för att kunna leda besökaren mot en konvertering såsom exempelvis ett köp på webbplatsen.
CRO står för Conversion Rate Optimization och översätts till konverteringsoptimering där målet är att öka antalet konverteringar på webbplatsen.
Våra tjänster inom webbplats & CRO
Vi jobbar med helhetsbilden av webbplatsen där on-site är de delar som innefattar det som sker på webbplatsen och besökares upplevelse på webbsidan.
-
Datainsamling och analys av beteende
-
Identifiering av webbplatsens mål
-
Målgruppsanalys
-
Rekommendation om användarupplevelse (UX) utifrån kundresan
-
Rekommendation om a/b test
-
Optimering av flöden och formulär
-
Löpande analys och utvärdering av trafik och beteende